Kaksplus.fi


14. marraskuuta 2014

A beautiful body -haaste

Blogitekstin alkuperäinen julkaisupäivä 1.8.2013 klo 18:44

Suurelle osalle Suomen kansaa on jo varmaankin tullut tietoisuuteen kuinka kaunis, upea ja rohkea Minttu heitti blogisiskoilleen haasteen ilmoille. Muutaman päivän olen tässä koukuttuneena lukenut kymmenien eri naisten tarinoita vartaloistaan, enkä pystynyt joidenkin kohdalla pidättämään kyyneliä. Miten moni rohkea nainen onkaan tarttunut tähän haasteeseen, ja rohkeasti lisännyt itsestään kuvia tarinoiden kera. Olen suorastaan mykistynyt. On ollut myöskin lohduttavaa ja jollakin tapaa huojentavaa herätä siihen todellisuuteen, etten minä suinkaan ole ainoa jonka vartaloa raskaus on radikaalisti muuttanut.


Arastelin ensin hieman, mutta olihan minulla vanhassakin blogissa kuva arvistani joten rohkaistun ottamaan osaa tähän haasteeseen. Tässä minä nyt olen napa paljaana. Minä, arpeni ja ylimääräiset kiloni. Raskaus toi mukanaan 18 kiloa, joista suurin osa jäi sairaalaan. Siitä on jo neljä ja puoli vuotta. Koko tämän ajan paino on jojoillut sattuneista syistä, ja olen jo aikalailla luopunut toivosta, että mahtuisin niihin lempifarkkuihini, joita 18 vuotiaana ennen raskaaksi tulemista pidin. Toisaalta olen oppinut pitämään itsestäni hieman pyöreämpänä ja pehmeenä.
Arvet, ovat se suurin muutos kehossani, teepusseja muistuttavien rintojeni lisäksi. Näitä arpia löytyy niin mahasta, kyljistä, reisistä, käsivarsista, rinnoista, ja sieltäkin mistä ei kuvia oteta. Niitä on paljon. Olen katsonut peiliin ja itkenyt niin monta kertaa, että kerroista on mahdoton pitää minkäänlaista lukua. Kerran itkuisena poistin kaikki vanhat kuvat, missä näkyi sileä ja arveton vatsani. Olin kai tavallaan katkera. Pikkuhiljaa olen kuitenkin oppinut elämään vartaloni kanssa. Nämä arvet ovat nyt osa minua. Olen opetellut olemaan tyytyväinen itseeni, ja olen mielestäni onnistunut siinä hyvin. Olen tänä päivänä itsevarmempi kuin koskaan aijemmin, vaikka tietysti niitä huonojakin päiviä on. En kuitenkaan kaipaa enää entistä vartaloani, vaan tervettä ja hyvää itsetuntoa. Hyvinä päivinä olen jopa hymyillyt peilin edessä, ja pitänyt vatsaani söpönä. Ainakin se on persoonallinen.



Enää en välitä uimarannalla uteliaista ja kauhistuneista katseista, tai typeryyttään ilkeitä kommentteja laukovista ihmisistä. Miksi välittäisin ja antaisin tuntemattomien ihmisten vaikuttaa minuun? Riittää kun kelpaan Sofialle, poikaystävälle, muille läheisilleni, ja ennen kaikkea itselleni. Plus miinus kymmenen kiloa, ja kaikkine arpineni.


I am beautiful
No matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful
In every single way
Yes words can't bring me down
Oh no
So don't you bring me down today
- Christina Aguilera - Beautiful -

36 kommenttia :

  1. Tuo kuva susta ja sofiasta on tosi kaunis :) muutenki yks parhaista tän haasteen kirjotuksista joita oon lukenu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Kommenttisi sai mut hymyilemään :)

      Poista
  2. Kylmänväreet. Kaunis teksti. Kaunis sinä. Kauniit te. Vau ♥ Ei mulla muuta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana sinä ja ihana kommenttisi.♥ Kiitos!

      Poista
  3. wau, upeaa ! :) tuli ihan kyyneleet silmäkulmiin kun luin tekstin <3

    VastaaPoista
  4. Oot upea ♥ niin kauniita kuvia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja niin olet sinäkin! :)

      Poista
  5. Olet todella kaunis

    VastaaPoista
  6. Voi Rupsu, olet ihana! <3

    VastaaPoista
  7. Ihana teksti ja kauniita kuvia! :)

    VastaaPoista
  8. Olet upea äiti xx ja rohkea !!

    VastaaPoista
  9. sä oot mun mielestä aivan törkeän kaunis nainen. odotin tätä postausta sulta aivan innoissani! jes! kiitos siitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, ihana sinä!♥ Voi kun tietäisin kuka olet niin tulisin ja rutistaisin sua. En voi sanoin kuvailla miten hyvä fiilis mulle tuli tästä sun kommentista. Kiitos!

      Poista
  10. Oletpas kaunis äiti! Joskus aikoinaan hukkasin sun blogin ja nyt löysin taas, jee :) Sun tytär on ihan mielettömän sievä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiitos.♥ Ja jee, huippua että löysit uudelleen. Toivottavasti viihdyt! :)

      Poista
  11. Olin ihan varma, että kävin kommentoimassa jo tähänkin postaukseen. Aiemmin näitä jo ihailin. Olet todella kaunis ja aivan upea! :-)

    VastaaPoista
  12. Ethän koskaan yritä muokata kroppaas millään tavalla. Näytät niin kauniilta. Nauti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentistasi. ♥

      Poista
  13. Ihailtavan rohkea postaus, edelleen. <3 Ehkä mäkin pikku hiljaa opin olemaan sinut ton oman bulldogin turvan kanssa. :D Nyt se on vähän inhottavampi, kun ei se ihan ole pysynyt pudotettujen kilojen perässä, mutta kyllä se sieltä vielä palautuu ainakin jonkin verran. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajan kanssa kaikki! Niin minäkin alkuun ajattelin, että en ikinä tule olemaan sinut raskauden jälkeisen vartaloni kanssa, mutta kummasti sitä on oppinut olemaan.. :)

      Poista
  14. Näytät tosi hyvältä ja kauniilta!! Oikeasti! 😍

    VastaaPoista
  15. Samanlainen masukka tääläkin, voikun olisin yhtä rohkia kun sinä!
    Kaunis oot ♥

    VastaaPoista

a penny for your thoughts