Kaksplus.fi


3. tammikuuta 2015

12 kuukautta

Meidän uutta vuotta vietettiin hieman erilaisissa meiningeissä kuin aluksi ajateltiin. Tarkoitus oli viettää poikaystävän kanssa rauhallista koti-iltaa hyvän viinin, kiinalaisen ruoan ja Game of Thronesin parissa, mutta yksi asia johti toiseen ja toinen kolmanteen, ja vuosi vaihtui lopulta aika railakkaissa meiningeissä. Kreisi ilta jos ihan suoraan sanotaan, mutta teki kyllä hyvää nollata ihan kympillä pitkästä aikaa. Illalla nauratti, aamulla ei niinkään. Tukkaa koski ja puhelinkaan ei selvinnyt vuoden vaihteesta, mutta ei siitä sen enempää.

Vaikka uusi vuosi on jo pyörähtänyt käyntiin, kaivellaan pieni hetki menneitä ennen kuin suunnataan katse kohti tulevaisuutta. Kuluneeseen vuoteen mahtuukin paljon kaikenlaista, niin hyvässä kuin pahassa.


/TAMMI/ Tammikuu alkoi hyvällä fiiliksellä. Tuntui siltä, että ensimmäistä kertaa elämässäni tiesin mitä halusin. Olo oli positiivinen. Opiskelu maistui, ja tammikuussa sitä opiskelumotivaatiota vielä riittikin. Elämä oli ihanaa! Opiskeluiden lomassa vietin aikaa ystävien, Sofian sekä tietysti poikaystävän kanssa. Innostuin itsekin luistelemaan, kun löydettiin kirpparilta sopivat luistimet.

/HELMI/ Helmikuussa Sofia sai elämänsä ensimmäisen kutsun tarhakaverin syntymäpäiville. Mä leivoin useammat Baby Shower kakut ja vannoin samalla, etten enää ikinä leipoisi. Helmikuussa alkoi myös mun VAHUn työssä oppi, ja tein ensimmäistä kertaa tulevan ammattini töitä palkallisena muutaman vuoron verran. Näytti myös siltä, että kesätöitäkin voisi olla luvassa! Niin, ja poikaystävä muutti Lahdesta Heinolaan mun ja Sofian luokse.


/MAALIS/ Uusi kamera! Jep, maaliskuusta päälimmäisenä on jäänyt mieleen uuden kameran hankinta. Oli aika huisia vaihtaa vanha ja uskollisesti palvellut Canon täysin vieraaseen ja tuntemattomaan Olympukseen. Päivääkään en ole tätä vaihdosta kyllä katunut. Maaliskussa toinen veljistäni täytti 18 - vuotta, vietettiin poikaystävän kanssa ensimmäistä vuosipäivää, ja juhlittiin myös mun syntymäpäiviäni. Työssä oppi jatkui edelleen, mutta suurimman osan päivistä teinkin jo palkallisena. Tykkäsin duunipaikastani, ja duunikavereista. Se nostatti opiskelumotivaatiota jo entuudestaan, tosin vain hetkellisesti. Odotettiin myös yhdessä jo tulevaa kesää. Bloggausinto katosi tyystin, ja päätin lopettaa bloggaamisen kokonaan.

/HUHTI/ Huhtikuussa vietettiin Sofian 5 -vuotis syntymäpäiviä. Ensimmäistä kertaa pidettiin erikseen kaveri-, sekä sukulaissynttärit. Monster High oli viime vuonna se THE juttu, ja synttäreitäkin juhlittiin tietysti Monster High teemalla. Hetkessä Sofiasta tulikin jo iso tyttö. Huhtikuussa palattiin myös hetkeksi koulunpenkille, ja tasapainottelin opiskeluiden sekä keikkatyön kanssa.

/TOUKO/ Vietettiin vappua perinteisesti Sirkuksessa poikaystävän, Sofian sekä mun nuorimmaisen veljeni kanssa. Aika monta munkkia tuli syötyä.. Kun muut mun luokkalaisistani jatkoivat valinnaisen, sekä samalla viimeisen osan pariin opiskeluissaan, mulle valkeni se, että mä en valmistuisi luokkalaisteni kanssa lokakuussa. Opinnot raahasi perässä ja pahasti.. Sovittiin ryhmänohjaajan kanssa, että mä opiskelisin kotoa käsin ja hoitaisin rästit pois, ja jatkaisin sitten välittömästi toisen ryhmän kanssa valinnaisen osan pariin. Mä keskityin kuitenkin työn tekoon, eikä opiskelut kiinostaneet tippaakaan. Toukokuussa tein myös paluun blogimaailmaan, startti oli tosin aika hiljainen.


/KESÄ/ Kesäkuussa muutettiin vihdoin ja viimein kolmioon. Uusi vuokra-asunto, itse rempattu ja paremmalla sijainnilla. Elämä tuntu hymyilevän vaikka koko kevään oli ollut jostakin syystä hieman alakuloinen fiilis. Kesäkuussa tuli heitettyä aika paljon keikkaa, ja juhannuksen jälkeen alkoi virallisesti mun kesätyöni.

/HEINÄ/ Heinäkuussa kerettiin mökkeilemään poikaystävän kanssa, ja ne oli kyllä koko kesän parhaat 4 päivää. Aika varmasti tällä reissulla meidän Pikku Prinssikin sai alkunsa. Poikaystäväkin täytti vuosia. Kerettiin töiden lomassa näkemään myös kavereita rantsutreffien merkeissä, ja syötiin järjettömän paljon jädeä! Heinäkuun lopusta raskaustesti näytti plussaa, ja koko elämä tuntui heittävän kuperkeikkaa, positiivisella tavalla tietenkin.


/ELO/ Varhaisultra ja keskenmeno. Kesätyöt loppuikin sitten pidempään sairaslomaan. Elokuu meni multa oikeastaan kokonaan ohi, enkä mä muista siitä hirveästi mitään. Puolet kuukaudesta on sumun peitossa. Sofia palasi muutaman kauden tauon jälkeen muskariharrastuksen pariin.


/SYYS/ Syyskuussa palasin keikkatöiden pariin, ja arki lähti taas jotenkin rullaamaan. Käytiin myös Ikeassa ja ruvettiin viimeinkin saamaan kotia näyttämään, sekä tuntumaan kodilta.

/LOKA/ Töitä, töitä ja töitä. Yritin myös ryhdistäytyä opiskeluiden suhteen ja rupesin pikkuhiljaa purkamaan rästihommia. Sofialla oli päiväkodissa Halloween-bileet joista neiti oli aika mielissään. Mulle tää taisi olla vuoden tylsin kuukausi, ja mielikin oli aika maassa.


/MARRAS/ Marraskuukin oli aika työn täyteinen, mutta ennätettiin me sentään käymään risteilyllä, ja Sofialla oli päiväkodissa valokuvaus. Toinen mun kummipojistani täytti huimat 2 vuotta! Kävin myöskin optikolla joka totesi, että mun näkö on huonontunut aika reilusti, ja piilarien lisäksi olisi hyvä päivittää silmälasit.

/JOULU/ Mulle tärkeän ihmisen kuolemasta tuli kolme vuotta täyteen, ja se sai miettimään elämää noin yleisestä näkökulmasta. Elämän merkitystä, ennen kaikkea oman elämän merkitystä. Joulukuun kohokohtiin kuuluu ehdottomasti se, että Sofialta irtosi ensimmäinen hammas, ja meidän perhe sai lisäystä karvaisen vauvan myötä. Joulukuussa myös juhlittiin, nimittäin maailman parhaan Väinön, sekä maailman parhaan Einon synttäreitä. Lisäksi me vietettiin pienellä tyttöporukalla pikkujouluja, ja ilta oli kyllä aika hulvaton! Oli ihanaa päästä viettämään aikaa ystävien kanssa.
Sitten tulikin jo joulu, ja me vietettiin sitä ihan kolmistaan kotona, rauhallisin tunnelmin.

Ja siinähän se vuosi sitten olikin näin lyhyesti tiivistettynä. Kun mä katson taakseni mä olen helpottunut siitä, että vuosi 2014 on viimeinkin takana päin. Entäpä mitä mä toivon vuodelta 2015? Palataan tulevaisuuden suunnitelmiin ja toiveisiin vielä erillisessä postauksessa, vaikka mulla ei kyllä muita toiveita ole, kuin 2015 please be kind.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

LUKIJAT