Kaksplus.fi


28. huhtikuuta 2016

Ristiäiset


Ristiäiset sujui oikein hyvin, vaikka muutama joutui perumaan tulonsa sairastelun vuoksi. Osa paikalle saapuneista vieraistakin oli vähän puolikuntoisena, ja sylikummillakin nousi kuume heti juhlien jälkeen. Miljakin viihtyi toimituksen ajan, eikä huutanut naama punaisena kuten isosiskonsa noin 7 vuotta sitten. Sylistä syliin kiertelykään ei häntä kovin paljoa hetkauttanut, vaan neiti nukkui aika tyytyväisenä melkein koko juhliensa ajan.

Mun oli tarkoitus askarrella koristeeksi pompomeja, mutta unohdin ne ihan suosiolla. Iskettiin kimppu neilikoita kahvipöytään, ja maljakon ympärille vähän juuttinarua. Miljan sylikummi askarteli viirinauhan koristeeksi juustokakulle, ja hoiti myös tuon kastepöydän kukka-asetelman. Onneksi Riikka saapui jo perjantaina meille mua jeesaamaan! Kiitos vielä muru, ja toivottavasti tervehdyt pian.

Tarjolla meillä oli kahden sortin voileipäkakkuja, jotka tilattiin paikallisesta kahvilasta. Kaupan pakaste-altaan cocktailpiirakat ja niiden kaverina perinteisesti munavoita. Lisäksi me tehtiin kaksi pellillistä pinaatti-feta pannukakkua, jonka reseptin mä bongasin aikoinaan Mintun blogista. Oli muuten aika menestys ja maistui niin aikuisille, kuin lapsillekin. Tätä me leivotaan varmasti jatkossakin.
Makeanhimoon löytyi punaherukka-valkosuklaajuustokakkua, joka myöskin oli taivaallisen hyvää! Mä en aikaisemmin ole ollut juustokakkujen ystävä, mutta tämän myötä oon totaalisen rakastunut. Mulle saa muuten vinkata, jos teiltä löytyy hyviä juustokakkureseptejä, mielelläni laittaisin kokeiluun.
Juustokakun lisäksi kermakakku tavallisella sokerikakkupohjalla, ja Baileys-täytteellä. Kakun koristeita tehdessä meinasi puskea tuskanhikeä päälle, kun en meinannut millään saada tuota vauvakoristetta onnistumaan. Loppu hyvin kaikki hyvin, ja kakusta tuli ihan ookoo. Mä olen oikeasti maailman surkein noiden kermapursotuksien kanssa, mutta tuo ombre-pursotus oli helppo toteuttaa. Ja lapsivieraita ajatellen tehtiin myös minttusuklaan makuisia minikuppikakkuja kermapursotuksella. Lisäksi meiltä löytyi muutamaa sorttia keksejä, ja jotenkin minusta tuntuu, että sokerihumalan tasosta päätellen Sofia söi suurimman osan prinsessakekseistä.
Mun oli tarkoitus tehdä myös vauvan jalkapohjan muotoisia nimikeksejä, sekä vuohenjuustopiirakoita mutta aika loppui yksinkertaisesti kesken. Ei sen puoleen, nämä riittivät kyllä meidän juhlavieraille oikein hyvin, ja vaikka annettiin joillekin myös kotiin vietäväksi leftoverseja, jäi meillekin vielä hirveän paljon kotiin syötäväksi. Nimim. kolmena aamuna aamupalaksi juustokakkua.

6 kommenttia :

LUKIJAT