Kaksplus.fi


20. huhtikuuta 2016

Ristiäisten & 7-vuotis synttäreiden suunnittelua

Meillä onkin nyt juhlaa juhlan perään, kun sunnuntaina vietetään vauvan ristiäisiä ja heti ensi viikolla esikoiseni 7-vuotis syntymäpäiviä. Tekemistä siis riittää niin paljon, että tässä on meinannut välistä mennä sormi suuhun eikä ole oikein tiennyt mistä alottaisi! Onneksi kaikki suunnitelmat on kuitenkin jo hyvällä mallilla, ja seuraavaksi ryhdytäänkin sitten toteuttamaan näitä mun pääni sisäisiä visioita, ja katsotaan että mitä saadaan lopulta aikaiseksi.


Kutsukortit päätin tällä kertaa tilata ifolorilta, sillä muistan millaista sähellystä ja näpertämistä se oli silloin Sofian kutsukorttien kanssa. Kanteen valitsin kuvan vauvan jalkapohjista, ja sisäpuolelle kuvan jossa vauva kannattelee päätänsä. Sisäpuolelta löytyy myös pätkä PMMP:n tytöt biisistä, jolla me myös ilmoitettiin facebookin puolella ihmisille tyttölupauksesta. Biisin sanojen myötä saatiin kutsusta hieman enenmmän meidänlaisemme.
Kastemekon mun mummo toi meille viime viikolla, ja siihen on jo valmiiksi kirjailtu vauvan nimi. Mekko on melkein 50 vuotta vanha, sillä se on alunperin ommeltu äitini kastejuhlaa varten. Sen jälkeen samassa mekossa kasteen on saanut hänen sisaruksensa, minä & minun sisarukseni, sekä minun ja siskoni lapset. Kaikessa yksinkertaisuudessaan mä pidän tuosta kastemekosta todella paljon. Saas nähdä, että säilyykö se vielä minun lapsenlapsilleni!


Eilen löytyi lapsille juhlavaatteet ristiäisiin, samalla kun käytiin esikoisen kanssa ostamassa juhlatarvikkeita hänen syntymäpäiväjuhliaan varten. Ei kovin yllättävää, että itselleni en löytänyt oikein mitään. Ei ole hajuakaan mitä sitä pukisi päällensä.. Kohta on mentävä paikalle todella tyylikkäässä imetysyöpaidassa tai jätesäkissä, ellei mun kaappini uumenista löydy mitään sopivaa. Netistä tilaaminen kun on jo tässä vaiheessa hieman liian myöhäistä.

Sofian synttäreitäkin on mietitty jo pidemmän aikaa. Loppuen lopuksi päädyttiin yhteistuumin jäätelö-teemaan, mutta nekin suunnitelmat on jo vähän levinneet. Taidetaankin mennä synttäreiden kanssa ensimmäistä kertaa niin, että meillä ei ole mitään varsinaista teemaa, vaikka jäätelö kyllä tulee olemaan se the juttu näissä juhlissa. Tigerista löydettiin kivaa pientä sälää juhlia varten, sekä aika päheät kutsukortit. Suurin osa koristeluista askarrellaankin tänä vuonna itse, yhdessä esikoisen kanssa. Harmittaa vain, että juhlien pito osuu taas vappuviikonlopulle. Toivottavasti mahdollisimman moni kutsutuista pääsee silti sapumaan paikalle.

2 kommenttia :

a penny for your thoughts