Kaksplus.fi


2. elokuuta 2016

Ban.do agenda 2016/2017

Elokuun toinen, ja se meinaa sitä, että mä sain eilen vihdoin ja viimein ottaa mun uuden kalenterini käyttöön. Kalenterin, jonka käyttöön ottoa mä olen odottanut jo parisen kuukautta, siitä saakka kun mä sen rapakon takaa hyppysiini sain. Ja katsokaa nyt, miten ihana se on!


Näin kotiäitinä ollessa mulla ei juurikaan ole omia menoja, mutta oma (hoito)laukkuun mahtuva kalenteri on silti ihan must! Siinä vaiheessa kun päiväkirjan kirjoittaminen jäi, mä rupesin kirjoittamaan kalenteriin ylös aina päivän kohokohtia. Lisäksi kalenteriin tulee merkittyä myös lasten menot, sekä mm. Jeremiaksen työvuorot. Näin mä pysyn kartalla meidän perheen menoista, vaikka löytyyhän kaikki oleellinen tuosta seinäkalenteristakin. Kalenteri kuitenkin kulkee mun mukana aina kaikkialle. Lisäksi mä olen huomannut, että tulee mm. siivottua herkemmin, kun siivouspäivätkin on merkattu kalenteriin ylös. Heh.

Mä olen aina tykännyt kaikenlaisesta näpertelystä ja askartelusta. Niinpä jo mun ihan ensimmäinen kalenterini (sooda!) oli liimattu täyteen tarroja, ja väritetty tusseilla. Valitettavasti ne ihan ensimmäiset kalenterit ei ole enää tallessa, lukuunottamatta yhtä demikalenteria jota ei demikalenteriksi enää tunnistaisikaan. Niin ahkerasti mä olen sitä aikoinaan koristellut, hah!
Tämä uusikaan kalenteri ei ole poikkeus. Sitäkin on jo tuunailtu mukana tulleilla tarroilla, sekä Stabilon kynillä. Lisäksi mä olen innostunut printtaamaan netistä juurikin kalenterin tuunaamiseen tarkoitettuja tarroja. Mä olen ostanut niitä edullisesti etsystä, ja pienen googlettelun avulla niitä on löytynyt ilmaiseksikin. Washi-teippejä on myös käytetty hyvin ahkerasti. Kalenterin tuunailu on mukavan rentouttavaa puuhaa. Mikäs sen parempaa, kun sunnuntai iltaisin istua alas teekupposen ääreen, ja koristella seuraavan viikon aukeamaa? Sen voisikin ottaa ihan joka viikkoiseksi sunnuntaitraditioksi.

Jos sulta uupuu vielä kalenteri, niin mä suosittelen tätä! Näitä saa tilattua suoraan Ban.don -sivuilta ja mm. asokselta. Tällä pärjää ensi vuoden joulukuuhun asti, ja näitä löytyy eri koossa ja kuoseissa. Mä harkitsin pitkään tämän ja syötävän söpön vaaleanpunaisen välillä, mutta päädyin kuitenkin tähän. Hieman harmittaa, että en tilannut isompaa kokoa, mutta toisaalta tämä on just passelin kokoinen mun käyttööni juuri tällä hetkellä. Katsellaan sitä isompaa mallia sitten, kun on aika palata kouluun sekä työelämään hoitovapaan jälkeen.

Millaisia kalentereita teiltä löytyy? Entä harrastaako joku teistä lukijoista kalenterituunausta?

11 kommenttia :

  1. Kalenterin käyttöön otto ei kyllä olisi yhtään huono idea. Olen yrittänyt löytää puhelimeen jonkin kivan kalenterin, mutta en ole löytänyt silmälle miellyttävää. Ehkä tosiaan tämä "vanhanaikaisempi" kalenteri olisi parempi. Muistaisikohan sitä siivota paremmin jos siivouspäivä olisimerkattu kalenteriin? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en vaan jotenkin osaa käyttää ollenkaan näitä puhelimen kalentereita. Siinä mielessähän ne olis kyllä kätevämpiä kun sais muistutukset aina kaikista tärkeistä menoista.. Mutta mitä kalentereihin tulee, niin mä olen vanhanaikainen ja suosin näitä paperisia versioita. :D
      Ja joo, itse olen ainakin huomannut että (useimmin) tulee siivottua paremmin jos siivouspäivätkin on merkitty ylös. :D

      Poista
  2. Oi mun pitäisi etsiä uusi kalenteri! Toi näyttää kyllä tosi kivalta :)

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
  3. Bandon kalenterit on parhautta! Yritin itsekin tilata bandon nettisivuilta mutta jostain syystä maksaisi 50 e toimituskulut. Jäi harmittamaan ihan sikana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistä sä tilasit ja tuliko sulla toimituskuluja?

      Poista
    2. Mä tilasin bandon sivuilta, ja maksoin postikuluja 37,82 usd. Kieltämättä kyllä hirvitti! Tuolta kannattaakin melkein tilata kaveriporukalla ja pistää kulut useampaan osaan. Toimitus oli kyllä tosi nopea, meniköhän viikko kun lähetti toi kalenterin ovelle asti.

      Miten tuo asos? Olisiko siellä huokeammat postikulut?

      Poista
  4. Sieltä puuttui juuri sen kuosinen kalenteri kuin olisin halunnut. Tiedätkö muita verkkosivuja joista kalenteria voi tilata?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En kyllä valitettavasti osaa muita verkkokauppoja nimetä, joista kalenteria voisi löytyä.

      Poista
  5. Moi! Minkähänlaista paperia kalenterin sivut on? Oon harkinnut tilaamista, mutta pelkään että ne on sellasta liukasta laatua niinku joissain ulkomaisissa kalentereissa tuppaa olemaan, eikä siis samanlaista pehmeää kuin peruskirjakauppakalentereissa... Osaatko auttaa? :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole liukkaat, vaan sellaiset pehmeät. :)

      Poista

a penny for your thoughts