Kaksplus.fi


14. marraskuuta 2016

isänpäivä 13112016


Jeremias oli isänpäivää edeltävän yön töissä, joten meillä ei tarjoiltu heti aamusta aamupalaa sänkyyn. Sen sijaan me askarreltiin Miljan kanssa (Sofian avustuksella) hätäinen isänpäivälahja heti aamusta, kun alkuperäiset ideat ja suunnitelmat menivät vähän mönkään. Lahjottiin Jeremiasta lopulta lasisella kahvimukilla, vitun hyvällä kahvilla, sekä taululla johon painettiin Miljan kädenkuvia. Lahja oli onneksi mieluisa, tai ainakin mä näin tulkitsin Jeremiaksen reaktiosta. Hah.


Sofia lähti viettämään isänpäivää oman isänsä kanssa, ja me vietiin Miljan kanssa Jeremias syömään kiinalaiseen ravintolaan isänpäiväbuffaan. Mulla saattoi olla tässä vähän oma lehmä ojassa, sillä mä yksinkertaisesti rakastan kiinalaista ruokaa ja parhaat kiinalaiset sapuskat saa meidän Ravintola Lilystä. Uskaltauduin maistamaan myös sushia, vaikka mulla ei siitä mitään hyviä kokemuksia ole, enkä ymmärrä miksi niin monet hypettää sitä. Tällä kertaa mä yllätyin kuitenkin positiivisesti, sillä tykkäsin ja todella paljon! Miljalle mä pakkasin mukaan minigrip -pussiin talk muruja, joiden lisäksi hän sai maistaa katkarapulastuja, vesimelonia ja kurkkua. Pieni sormiruokailija oli erittäin tyytyväinen omaan tarjoiluunsa, ja söi hyvällä ruokahalulla samalla silmäillen mitä ympärillä tapahtuu. Milja viihtyi tosi hyvin vaikka vähän muuta pelkäsinkin, ja ravintola reissu otti sen verran voimille että hän nukahti melkein heti rattaisiin kun lähdettiin kävelemään kotia kohti. Otettiinkin sitten kaikki yhdessä pienet päiväunet sillä välin kun odoteltiin että Sofia tulee kotiin.


Meidän oli Sofian kanssa tarkoitus tehdä Jeremiakselle voileipäkakku, sillä hän ei oikein makeista kakuista välitä. Lisäksi piti tehdä jälkkäriksi muffineja, mutta me ei vain yksinkertaisesti keretty leipomaan. Mun pikkuveli pelasti jälkiruokahetken hakemalla meille kaupasta valmiin kolmen suklaan kakun, joka oli ihan OK kaupan valmiskakuksi. Maisteltiin kakun kanssa sitä vitun hyvää kahvia, ja olihan se aika hyvää. Loppuilta me sitten vain löhöiltiin. Lasten mentyä nukkumaan me vielä valvottiin Jeremiaksen kanssa (aivan liian myöhään) katsellen Walking Deadia.

Mä olen kyllä niin onnellinen siitä, että molemmilla mun tytöistä on aivan ihanat ja ehdoitta rakastavat isät. Kun on itse elänyt ilman kunnon suhdetta biologiseen isäänsä, ja henkilö joka oli monia vuosia mun isäpuoleni pisti välit poikki uuden naisystävän takia, pidän mä erityisen tärkeänä sitä että mun lapsillani on ja pysyy hyvät välit omiin isiinsä. Täytyy myös antaa pisteet Jeremiakselle siitä, miten hyvin hän handlaa myös isäpuolen roolin, eikä pidä lapsia eriarvoisina. Saan kyllä olla siitäkin erityisen kiitollinen ja onnellinen.


Kaiken kaikkiaan meillä oli siis ihana päivä, vaikkakin se alkoi ja päättyi kakkaepisodiin. Mutta sellaista se on, nimittäin vanhempana oleminen ja lemmikin omistaminen.

2 kommenttia :

  1. Tuo kahvi, aivan mahtava! Mistä sellaisen löytää? - Nea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.dickjohnson.fi/kahvi-vitun-hyva täältä! :)

      Poista

a penny for your thoughts